BIS sertifikalı kaskları uyguladıktan sonra, ihlal ihlalleri yapılmalıdır

aynur

New member
Yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Uttar Pradesh Taşımacılık Komiseri, Hindistan Standartları Bürosu (To) Sertifikalı Kaskların kullanımının sıkı bir şekilde uygulanmasını emretti ve satıcılara ve üreticilere karşı bir prosedür, Sokak Kazalarında artan ölümleri kıvırma kurallarını ihlal ettiklerini söyledi.


Noida trafik polisinin verilerine göre, bölge 2024'te 1.156 sokak kazası kaydetti. Bunlardan 966 kişi yaralandı ve 462 hayatını kaybetti. (Sunil Ghosh/HT Arşivi)

Adım, 1 Nisan'da Başbakan Yogi Adityanath başkanlığındaki Trafik Güvenliği Konseyi toplantısında, eyaletteki sokak dökümlerini azaltmayı amaçlayan önemli bir kararı izliyor.

Resmi verilerle ilgili olarak, Ulaştırma Komiseri BN Singh, Uttar Pradesh'in 2024'te 46.052 kaza kaydettiğini ve bu da 24.118 ölüme yol açtığını söyledi. Singh, “Veriler, 18 ve 35 yaş arasındaki insanların yüzde 51'inin olduğunu gösteriyor. Eğilim endişe verici ve aileler ve devlet için bir kayıp.” Dedi.

Singh, bu ölümlerde iki tekerlekli cihazların rolünü gösteriyor ve “Kayıtlar, eyaletteki kayıtlı araçların yüzde 80'inin iki tekerlekli cihaz olduğunu gösteriyor. Bu nedenle BIS sertifikalı kaskları kullanmak önemlidir.” Yetkili, yetkililere kask standartlarına uyum sağlamaları ve standartları ihlal eden satıcılara ve üreticilere karşı FIR'ların kaydı da dahil olmak üzere katı önlemler alma talimatı verildiğini söyledi.

Kılavuzlar ayrıca Gautam Budh Nagar'daki bölge yetkililerine verildi. Singh, “Ayrıca, halkı güvenliğiniz için bis sertifikalı kasklar giymenin önemi konusunda eğitmek için farkındalık kampanyalarını yoğunlaştırmanızı istedik.”

1988'den itibaren Motorlu Taşıtlar Yasası ve Devlet Ulaştırma Bakanlığı tarafından yayınlanan merkezi motorlu taşıt kurallarına göre, bisikletçiler (ISI) 'den sertifika kasklarını yapıyorlar. Yasanın 129. Bölümü, hem sürücünün hem de yolcu yolcunun dört yıldan fazla bir süredir sertifikalı kasklar giymesi gerektiğini belirtmektedir. Bölüm 177 ihlalleri cezai suçlar olarak sınıflandırırken, § 138 paragraf 4 (f) iki bisiklet bayileri satış sırasında BIS sertifikalı kasklar sağlamak zorundadır.

Bununla birlikte, trafik departmanı, müşterilere daha düşük kasklar sunarak birkaç perakendecinin bu standartları vermeye devam ettiğini belirlemiştir.

Noida trafik polisinin verilerine göre, bölge 2024'te 1.156 sokak kazası kaydetti. Bunlardan 966 kişi yaralandı ve 462 hayatını kaybetti. Aynı dönemde Noida'da 2,8 milyondan fazla para cezası verildi ve bunların 2 milyonu çeşitli motosikletçiler ihlali için çıktı. 2024'ün ilk üç ayında, trafik polisi 810.000'den fazla para cezası harcadı, 354.000 (%43) bisikletçilere herhangi bir kask takmadıkları için verildi.