Geçen Ekim ayında hazırlanan Noida Okul Binası hala öğrencileri bekliyor

aynur

New member
Noidas Bisrakh-Block'daki Gejha İlköğretim Okulu'ndan 300'den fazla öğrenci, kalabalık ve belirsiz odalardaki kursları ziyaret etmeye devam ediyor, ancak aynı odalarda 12 odalı yeni bir okul binası aylarca hazır.


Ekim 2024'te tamamlanan yeni binanın, siyasi liderler tarafından resmi bir açılış beklediği için kullanılmadığı iddia edildi. AIPA Ulusal Başkanı Ashok Agarwal, UP CM'ye (HT Photo) (HT -Photo) yazdı.

Uttar Pradesh Başbakanı Yogi Adityanath'a bir mektupta AIPA Ashok Agarwal'ın ulusal cumhurbaşkanı, Siyasi Liderler tarafından resmi bir açılış beklediği için Ekim 2024'te tamamlanan yeni binanın kullanılmadığını söyledi.

Yakın zamanda okula giden Agarwal, öğrencilerin sadece dört odalı olan kötüleşen bir yapıda çalıştıklarını iddia etti – bunlardan biri müdür olarak hizmet ediyor. Sınıf 1 öğrencileri kalan odalardan birini paylaşırken, diğerleri yırtık paspaslarda yerde oturuyorlar. Anganes merkezindeki çocuklar geçici bir çadırın altında öğretilir.

Mektupta, çocukların 2009'un özgür ve zorunlu eğitim yasası hakkı “utanç verici” ve “çocukların temel haklarının ihlali” olarak tanımlandı.

Agarwal, Hindustan Times'a verdiği demeçte, “Tamamen inşa edilmiş bir okul tesisinin boşta olması, çocukların sağlıksız, kalabalık odalara zorlandığı derinden üzücü.” Diyerek şöyle devam etti: “Sadece siyasi açılışlar için kullanımını geciktirmekle kalmaz, aynı zamanda temel eğitim hakkını da zayıflatır.”

Ancak, ilkokul oluşumunun memuru Rahul Pawar, binanın altı ay boyunca kullanılmadığı iddiasını reddetti. “İnşaat sadece son zamanlarda tamamlandı. Şimdi ele alınan bazı elektrik ve mobilya bağlantı parçaları beklemişti.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Açılış önümüzdeki hafta planlanıyor. KSS uyarınca tesis 400 öğrenciye kadar gelişiyor.”

Eğitim hakları avukatları bunun izole bir dava olmadığını söylüyor. Eğitim aktivisti Neha Tiwari, “Bürokratik veya siyasi gecikmeler nedeniyle altyapının kullanılmadığı çeşitli bölgelerde davalar gördük.” Dedi. “Hükümetler öğrenme sonuçlarını iyileştirmekten bahsederken, bu tür toprak gerçekleri niyet ve uygulama arasında bir boşluk oluşturuyor. Kaynaklara erişim bir protokole bağlı olmamalıdır.”